Atlas College Oy:n eli Hierontakoulu Atlaksen ja Osteopatiakoulu Atlaksen, Activergo Oy:n, Fysio & Training Finland Oy:n, Kirjanpito Atlas Oy:n ja Potilasasiamiehen toimitusjohtaja Heikki Lehmuskoski on paitsi sarjayrittäjä myös yrittäjä neljännessä polvessa.

– Näin vanhempani kautta, millaista yritystoiminnan pyörittäminen voi olla ja lupasin itselleni, että yrittäjää minusta ei ainakaan tule. Tässä tapauksessa oli hyvä, etten pitänyt lupaustani, Heikki Lehmuskoski sanoo.

Heikki Lehmuskoski aloitti yrittäjänuransa helikopterilentäjänä. Jotta lentotunnit onnistuisivat mahdollisimman kustannustehokkaasti, Heikki ja hänen ystävänsä ostivat käytetyn helikopterin ja tarjosivat erilaisia lentopalveluita. Eräs idea oli mm. lennättää joulupukkia eri tapahtumiin. Ensimmäisessä yrityksessään Heikki sai myös erittäin tärkeän opin helikopterin hajoamisen ja pakkolaskun kautta: Aina tulee yllätyksiä, joita ei voi ottaa huomioon tai joihin ei voi vaikuttaa.

– Menestyvillä ihmisillä on tilastollisesti yhtä paljon hyvää ja huonoa tuuria kuin muillakin. Menestyjät reagoivat nopeasti huonoihin asioihin ja koittavat minimoida niiden vaikutuksen tai kääntävät vaikeudet mahdollisuuksiksi. Toisaalta he osaavat ”vivuttaa” hyviä asioita ja sattumuksia eli maksimoida positiivisten yllätysten vaikutuksen, Heikki muistuttaa.

Oppia Saksasta Suomeen

Tiina Lehmuskoski, Atlas College Oy:n rehtori, fysioterapeutti ja osteopatian maisteri, opiskeli Saksassa kuntoutusta vuonna 2007. Kokemus ulkomailta ja eri kouluista herätti ajatuksen, että hommat voisi tehdä paremmin ja fiksummin.

Ensimmäinen ryhmä aloitti neljällätoista hengellä Fysio & Training Finlandin tiloissa. Arkipäivisin tila toimi kuntoutusklinikkana, torstaisin tilat muutettiin nopeasti koulutustilaksi ja sunnuntai-illalla taas klinikaksi. Aluksi koulutusta oli kahdeksana viikonloppuna vuodessa, myöhemmin jopa kuutenatoista. Mutta vaivannäkö ja panostus kannattivat. Osteopatiakoulu Atlas on nyt Suomen suurin Osteopatiakoulu.

Tarkoituksenmukaiset tilat

Myös Hierontakoulu Atlaksen opiskelijat ja asiakkaat hyötyvät Tiina ja Heikki Lehmuskosken intohimosta tehdä suomalaisista paremmin voivia ihmisiä.

Sekä Osteopatiakoulu Atlaksen että Hierontakoulu Atlaksen koulutustilat ja klinikka sijaitsevat Isossa Omenassa. Ammattitaitoinen opetus on kaiken lähtökohta, mutta oman hoitohuoneen rauhassa turvallisissa olosuhteissa tehty harjoittelu osoittaa sekä opiskelijoille että asiakkaille että heitä arvostetaan. Hieroja ja osteopaatti käyvät asiakkaidensa kanssa läpi luottamuksellisia ja joskus kipeitäkin asioita. Perinteisissä kouluissa yksityisyyttä ei juuri ole, sillä hoidot tehdään usein yhtenäisessä tilassa, jossa on vain verhot näkösuojana.

Haluatko mukaan Atlas-perheeseen?

Hierontakoulu Atlaksen opetuksesta ja tiloista voit lukea lisää opinto-oppaasta sekä  kotisivuiltamme. Uudet koulutetun hierojan ryhmät aloittavat 28.8.2017. Hae nyt!

Tarvitsetko helpotusta kipeille lihaksille?

Varaa itsellesi aika rentouttavaan hierontaan oman hoitohuoneen rauhassa. Opiskelijat ovat kesälomalla 31.7. saakka, mutta koulutetut hierojamme palvelevat myös heinäkuussa.