Meille hyvinvointi ja terveys, sekä sen ylläpitäminen ja edistäminen ovat äärimmäisen tärkeitä asioita. Tämän takia jatkuva kouluttautuminen ja kehittyminen omassa työssä kuuluu Atlaksen henkilökunnan toimintatapoihin.

AtlasPron koulutetut hierojat Eetu ja Juhis aloittivat nelivuotiset osteopatian opinnot viime syksynä @osteopatiakouluatlas

Tässä heidän ajatuksiaan ensimmäisen syksyn jälkeen:

Juhis: ”Jo ensimmäisten lähijaksojen jälkeen tuntuu, että on hyvät eväät lähteä tekemään osteopatiaa opiskelijatyönä asiakkaille. Myös asiakkaiden osalta vastaanotto on ollut positiivinen. Monimuoto-opiskelu sopii minulle hyvin ja lähijaksojen välissä on sopivasti aikaa itsenäiseen opiskeluun, oman ammatin harjoittamiseen sekä vapaa-ajan viettoon. Opin itse parhaiten tekemällä, ja lähijaksoilla päästään tekemään paljon käytännönharjoitteita ja myös itse kokemaan miltä jokin tekniikka tai liike tuntuu.

Eetu: ”Ekan syksyn jälkeen pystyy ajatukset kiteyttämään aika helposti helposti lauseeseen: ”ai näin kevyestikkin voi hoitaa.” Aiempaa taustaani manuaalisten hoitojen puolelta on vain urheiluhierojakoulu, jossa tuli opittua että voima ja paine jyrää. Nyt ajatukset ovat menneet enemmän siihen suuntaan että ”kudoksia vastaan ei painita, vaan mennään enemmänkin kehon ehdoilla.” Samalla ovat syventyneet syy-seuraus -ajatukset, että mistä kehon mahdollinen kiputila voisi saada alkunsa. Tämä on parantanut ja täsmällistänyt niin hoitamista kuin kotihoito-ohjeiden antamista. Innolla odotan mitä tulevat kevään lähijaksot tuovat mukanaan niin hoitamiseen kuin kliiniseen tutkimiseen.”

Tervetuloa kokeilemaan osteopatiaa oppilastyönä! Samalla autat meitä kartuttamaan oppimista ja saamaan kokemusta.

Kun haluat ylläpitää ja kehittää omaa ammattitaitoasi, tutustu osteopaattiopintohin!

Eetu ja Juha-Matti pitävät osteopaattiopintoja innostavana tapana kehittävää omaa ammattitaitoa huipulle. ”Tässä ammatissa voi tulla aina paremmaksi.”