Fysioterapeutti ja koulutettu hieroja Nina Kilpiä opiskelee työnsä ohessa osteopaatiksi Atlaksella osana syksyllä 2020 aloittanutta ryhmää. Osteopatian opinnot ovat laajentaneet Ninan kehotuntemusta entisestään ja ala tuntuukin Ninasta omalta. Tässä blogikirjoituksessa Nina kertoo kokemuksistaan ja siitä, miksi osteopatian opinnot ovat vieneet hänet mennessään. Mikäli kiinnostut blogia lukiessasi osteopatian opinnoista, voit lukea lisää osteopatian opinnoista Osteopatiakoulu Atlaksen sivuilla, jossa voit myös hakea mukaan osteopatiakoulutukseen.

Osteopatia syventyy kehotuntemukseen ja käsittelee kehoa kokonaisuutena

Ninan tapaan kaikki Atlaksen osteopatian opiskelijat ovat jo valmiiksi kehonhuollon ja terveysalan ammattilaisia, sillä meillä osteopatian opintojen aloitukseen vaaditaan soveltuva pohjakoulutus alalta. Soveltuva koulutus on esimerkiksi koulutettu hieroja tai fysioterapeutti – Ninan tapauksessa hänellä on jo vahva koulutus- ja työkokemus taustalla hierojana ja fysioterapeuttina ennen osteopatia opintojen alkua.

Osteopatiassa opit kehosta kokonaisuutena menevät käytäntöön. Nina kertookin osteopatian opintojen syventäneen hänen jo olemassa ollutta kehon tuntemustaan ja kehonhuollon ymmärrystään.

“Osteopatia on kokonaisvaltaista kehonhuoltoa, jossa pystytään vaikuttamaan lihasten lisäksi hermostoon, luustoon ja niveliin. Asiakaskunnassani on paljon tuki- ja liikuntaelinvaivaisia henkilöitä, joiden uskon todella hyötyvän osteopatiasta”, Nina kertoo.

Nina löysi osteopatian pariin Fysioterapia-alan Näkövammaiset ry:n koulutuksen kautta. Koulutuksessa esiteltiin osteopatiaa, jonka opiskelu kiinnosti Ninaa välittömästi, sillä hoitomuoto on manuaalinen ja perustuu tuntemiseen. Nyt opinnot aloitettuaan Nina kokee kehonhuollon ammattilaisena nimenomaan osteopatian opinnot täydelliseksi jatko-opinnoiksi itselleen.

Ninan kokemukset osteopatian opinnoista Osteopatiakoulu Atlaksella

Nina on kaiken kaikkiaan erittäin tyytyväinen valintaansa. Hän kertoo kuinka opiskelu on järjestetty hyvin niin, että sitä voi suorittaa työn ohessa. Nina on yksi neljästä Osteopatiakoulu Atlaksella opiskelevasta näkövammaisesta opiskelijasta. Hän on erittäin tyytyväinen koulun opettajiin sekä opetuksen järjestämiseen. Nina kokee, että opetustilanne haastaa myös opettajia uudella tavalla, kun käytännön tekniikat pitää sanoittaa.

“Meidän opiskelijaryhmä on loistava. Koulun tilat ja puitteet ovat ammattimaiset ja opettajat ovat ihan supereita. Ei tässä voi olla kuin tyytyväinen – opiskelu on juuri sitä, mitä olen kaivannut”, Nina kertoo. Osteopatia on vienyt mennessään!

Kiinnostuitko osteopatian opinnoista? Osteopatiaopinnot kehittävät ammattitaitoasi ja tarjoavat uusia tekniikoita asiakkaan tutkimiseen ja hoitamiseen. Pohjakoulutukseksi soveltuu koulutetun hierojan tutkinto, jonka voit suorittaa samassa talossa Atlaksella. Lue lisää ja hae opiskelemaan osteopaatiksi!