Hierontakoulu Atlaksen koulutettu hieroja Nicholas Rajala valmistui koulustamme hierojaksi syksyllä 2020, ja jatkoi sen jälkeen ammatinharjoittajana osana samaa tuttua tiimiä. Nicholaksen urheilutausta eri lajien parissa sytytti kipinän kehonhuoltoa ja hierojan ammattia kohtaan. Hän tunteekin hyvin kehon erilaiset rasitustilat ja eri urheilulajien aiheuttamat vammat ja loukkaantumiset. Voit varata ajan Nicholakselle täällä.

Nicholaksen mukaan parasta hierojan työssä on ihmisten auttaminen ja oman työn jäljen näkeminen, kun saa tarjottua asiakkaalle konkreettista apua. Hierojan työssä jokainen päivä on myös erilainen, mikä pitää mielenkiinnon yllä ja kannustaa opettelemaan uutta. “Hierojan työ on vastannut odotuksiani ja on juurikin sitä, mitä opiskelu aikana pääsi kokemaan. Yllätyksiä ei ole tullut ainakaan vielä. Jokainen päivä on erilainen”, Nicholas summaa kokemuksiaan koulutettuna hierojana.

Oma urheilutausta ja loukkaantumiset ovat toimineet motivaattorina alalla

Hieronnasta voi saada tehokasta apua kehonhuoltoon ja eri vaivojen kuntoutukseen. Erityisesti aktiiviharrastajat ja urheilijat hyötyvät säännöllisestä lihashuollosta. Nicholas on harrastanut urheilua koko elämänsä eri lajessa, viimeisimpänä salibandyä 10 vuoden ajan.

“Oman urheilutaustan ja loukkaantumisten kautta kiinnostuin ihmisen anatomiasta ja kehonhuollosta sekä urheiluvammojen ennaltaehkäisemisestä”, Nicholas kertoo.

Tästä lähti alunperin hänen kipinä terveysalaa ja hierojan ammattia kohtaan, ja Nicholas ymmärtääkin hyvin eri lajeissa (kuten salibandyssa, jääkiekkossa, golfissa, tenniksessä tai kuntosalilla) saatuja urheiluvammoja.

Hierojan työ on ennen kaikkea asiakaspalvelua

Hierojan ammattitutkinto tarjoaa monipuolisen näköalapaikan terveysalalle. Hierojan työllä voi vaikuttaa asiakkaiden hyvinvointiin ja olotilaan, joka on palkitsevaa niin asiakkaalle kuin hierojalle. Tutkinto on myös hyvä pohjakoulutus jatko-opintoihin esimerkiksi osteopaatiksi.

Kohtaamiset asiakkaiden kanssa ja alan monipuolisuus motivoi myös Nicholasta, joka nauttii asiakaspalvelutyöstä.

“Koen omaavani hyvät sosiaaliset taidot ja tulen toimeen hyvin erilaisten ihmisten kanssa. Pyrin tarjoamaan jokaiselle asiakkaalle parasta yksilöllistä hoitoa hyvinvoinnin parantamiseksi ja annan mielelläni tietotaitoni käyttöösi!”

Varaa aika Nicholakselle

Atlaksessa voit opiskella sekä koulutetun hierojan että osteopaatin tutkinnot työn ohessa. Tutustu lisää koulumme tarjontaan ja hae mukaan!