Anatomian opiskelu on olennainen osa terveysalan opintoja. Hierojakoulutuksessa on tähän saakka jouduttu käyttämään rinnan kahta kirjaa. Vaikka anatomian kirjat ovat hyviä, ovat oppilaat kokeneet ne haastaviksi.

– Opiskelijat opiskelevat sekä suomeksi että latinaksi heille vieraita sanoja. Kun sanat ovat eri kirjoissa, se vaikeuttaa oppimista. Tämä ei tuntunut reilulta, Hierontakoulu Atlaksen rehtori Tiina Lehmuskoski kertoo.

– Olemassa olevat anatomian kirjat ovat laajoja ja sisältävät yksityiskohtaisia anatomian kuvia; mikä on opiskelun alkuvaiheessa itseasiassa ongelma. Lisäksi osa kuvista on mustavalkoisia, mikä vaikeuttaa hahmottamista. Hierojan Atlaksen kuvat ovat Hierontakoulu Atlaksen omia, joten opiskelijat voivat hyödyntää niitä omissa koulutehtävissään, Tiina Lehmuskoski jatkaa.

– Kirjaprojekti lähti siitä, että testasimme kahdeksaa eri kirjaa anatomian opiskeluun, keräsimme palautetta opiskelijoilta ja joka kerta totesimme, että haluamme vaihtaa anatomian kirjan paremmaksi. Sellaista ei loppujen lopuksi löytynyt, joten päädyimme tekemään sen itse kustannuksista välittämättä. Saimme vinkkejä, että ei kannata tehdä omaa kirjaa, koska se on niin kallista ja niin vaikeaa ja aina kirjoissa on samat ongelmat kuitenkin. Olemme joskus ennenkin kuulleet kommentteja, että ettei kannata, mutta omaan visioon kannattaa uskoa! Tiina Lehmuskoski painottaa.

Kirjan teko sai vauhtia kun kuvittajaksi löytyi Sole Lätti. Seurasi kiivasta sähköpostien vaihtoa ja palavereita Solen, Tiinan ja Hierontakoulu Atlaksen vastuuopettajan Sami Koljosen kesken. Kuvia viilattiin niin, että ne parhaiten palvelisivat anatomian oppimista. Hierojan Atlas – Anatomian oppikirja hierontaopintoihin tuli painosta ulos 24.8.2016.

– Olin erittäin iloinen, kun sain ensimmäisinä palautteina että Hierojan Atlas on erittäin selkeä. Enää kuvaa katsellessa ei opiskelijaan iske epätoivo, vaan ajatus, että minä voin oppia tämän. Halusimme tehdä kirjan, joka on laajuudeltaan juuri sellainen, mitä hieroja tarvitsee anatomian opiskelussa. Ja saavutimme tavoitteemme, Tiina Lehmuskoski sanoo.

Haluatko oman Hierojan Atlaksen?

Hierojan Atlas sopii koulutetun hierojan opiskelun lisäksi esimerkiksi lähihoitajan, fysioterapeutin tai muuhun anatomian alkeiden opiskeluun.

Tee tilaus toimisto@hierontakoulu.fi. Kirjan hinta 49 € (sis. alv 10 %) maksetaan noudettaessa, nouto Hierontakoulu Atlaksesta (Iso Omena).

Tervetuloa osaavaan oppilashierontaan

Varaa itsellesi aika rentouttavaan hierontaan oman hoitohuoneen rauhassa joko verkkokaupastamme tai puhelimitse ma – to klo 8 – 21 numerosta 044 7424 000. Edullisten oppilashierontojen lisäksi voit valita koulutettujen hierojien ja opettajien palveluja, kuten hierontaa osteopaattisin tekniikoin tai esimerkiksi kinesioteippausta.

Kiinnostaako koulutetuksi hierojaksi opiskelu?

Uudet koulutetun hierojan ryhmät aloittavat alkuvuodesta 2018. Hierontakoulu Atlaksen opetuksesta ja tiloista voit lukea lisää opinto-oppaasta sekä kotisivuiltamme.