Jari Kamula valmistui maaliskuussa 2015 Hierontakoulu Atlaksesta koulutetuksi hierojaksi. Hyvinvointi ja ihmisten auttaminen on aina ollut aktiivisen urheilijan (muun muassa judon alavöiden Suomen mestari) sydäntä lähellä.

– Olisin päässyt 18-vuotiaana Turkuun opiskelemaan, mutta 130 kilometrin matka oli silloin liian pitkä. Kolme vuotta sitten olin sairaalassa ja kun viereisessä sängyssä ollut kahdeksankymppinen mies valitteli, että ei koskaan sitten ottanut käyttöön niitä puusepän välineitään, niin silloin päätin, että minä toimin nyt. Ei tarvitse sitten myöhemmin harmitella, Jari kertoo.

– Rupesin sitten katselemaan erilaisia kouluja ja vaihtoehtoja, Jari jatkaa.

Miksi Atlas?

– Olen töissä Hanasaaressa ja Hierontakoulu Atlas sattui sopivasti kotimatkan varrelle. Omenassa ei ollut myöskään parkkiongelmia, Jari muistelee.

– Haastattelussa en päässyt näkemään Atlaksen tiloja, koska ne olivat silloin vielä remontissa. Mutta jos olisin nähnyt ne, niin se olisi varmasti vaikuttanut asiaan. Omat hoitohuoneet ovat oikeasti parasta. Kävin kerran asiakkaana toisessa hierontakoulussa ja verhojen läpi kuului hirveä hälinä ja hulina. Hieroja ei kuullut mitä vastasin, Jari kertoo.

– Opiskeluaikana keittiössä oli tarjolla teetä, kahvia, hedelmiä ja pikkupurtavaa. Kun tuli suoraan töistä eikä ollut eväitä mukana, niin se oli mieletön juttu. Ja tätä ei kerrottu hakuvaiheessa, naurahtaa Jari.

Uskoa tekemiseen

– Olen saanut valtavasti tietoa ja ymmärrystä oman anatomian ja ongelmien kannalta. Myös avovaimo on hyötynyt opiskelustani, hän sai toimia koekaniinina ja on nyt hyvässä kunnossa. Koulutuksesta sain uskoa tekemiseen ja tietoa siitä, miten paljon ihminen voi itse vaikuttaa. Miten suuri merkitys on ryhdillä tai sillä ovatko olkapäät edessä, Jari sanoo.

Jarin oma yritys Relaxx on hyvä esimerkki siitä, miten monipuolista koulutetun hierojan arki voi olla. Jarilla on hierontahuoneen lisäksi mm. juuri remontoidut odotustilat sekä oma liikuntasali asiakkaiden opastukseen.

Hierontakoulu Atlaksen opetuksesta ja tiloista voit lukea lisää opinto-oppaasta sekäkotisivuiltamme.

Varaa paikkasi 17.8.2015 alkavaan koulutetun hierojan koulutukseen ja liity mukaan mahtavaan porukkaamme! Tai tule tutustumaan kouluun, opettajaan ja tiloihin tunnin ilmaisessa hierontakoulutuksessa 5.8.2015 klo 18.00 – 19.00.